Los Tres Violines De Ruven Preuk — Svenja Leiber / Das Letzte Land (The Last Country) by Svenja Leiber

Debo decir que es una novela extraordinaria y un gran descubrimiento sin lugar a dudas para grandes lectores, de sentimientos profundos.
Ruven, también, se despide, pero él no sabe nada sobre eso, porque a las nueve siempre sabes lo que viene y no notas cómo caminas “.
A principios del siglo 20, un pueblo en el norte de Alemania.
Ruven Preuk, el hijo menor del carretero Niels Preuk, muestra en su infancia un gran talento musical, que fue descubierto por casualidad.
“Estresado como su arco, las cuerdas empujan la cruz y hacen girar el violín, como si la música no pudiera evitar tirarse al instrumento”.
Ruven está obsesionado, casi aislado del resto de la acción y está tomando cada vez más una posición especial en el pueblo. Inicialmente ridiculizado, un cierto orgullo en la cultura rural no se pierde. Así pasan los años, el violín parece haber crecido junto con el cuerpo del niño, por lo que ambos son inseparables.
La Primera Guerra Mundial estalla y Niels Preuk, así como otros hombres del pueblo, se ponen en marcha.
“Bien no se siente bien. Cuidémonos, muchacho, para que no perdamos el sol. Ya nuestro país ya no está encendido “.
Ruven crece, se muda a la ciudad, se dedica por completo al violín, vuelve, regresa y se muda a Hamburgo. Pero la próxima guerra no tardará en llegar. Y llévate a Ruven contigo.
Desde la infancia, el protagonista es un personaje muy tranquilo, piensa en notas, un perfeccionista, desequilibrado, insatisfecho con el mundo.
Svenja Leiber sabe cómo comprender de manera integral a todos los personajes, deja que sus bocetos sean claros, pero nunca prescriba:
“Ese fue un Ruven muy diferente al que partió para la ciudad por la mañana. Y algo se arrastró hacia ella, y ella tuvo una vez brevemente en la despensa y con el delantal sobre su cara, porque entonces hubo una gran despedida en la puerta, y por la noche, cuando sus ojos se desbordaron nuevamente en la cama, tiene a Niels al lado. Se tumbó allí y miró el techo, y luego él tomó su mano, ya que no lo había hecho durante años, y ella dijo que eso era lo malo de ser madre, que uno solo se había despedido desde su nacimiento”.
Uno es empujado suavemente hacia la escena como si estuviera involucrado, como si no necesitara la redacción exacta de que la madre está llorando, porque los ojos son testigos suficientes. Se parafrasea alrededor, pero por una flor que huele a mágico, y sin embargo, gracias al dialecto es tan realista. Una hermosa mezcla.
“No es la fuerza, pero el coraje es lo que realmente necesitas para comenzar. En el momento en que comienzas, el sonido te llega y escuchas tu propia música. Escuchas lo que la música es sobre ti. Puede volverte loco porque de repente sospechas lo que somos. ¡Sí, creo que en su mayoría somos música! ”
El joven talento es reconocido y alentado, está unido a un alma que toca y, sin embargo, Ruven sigue siendo un genio artístico en silencio. Lamentablemente, uno recuerda muchos otros retratos de artistas y le gustaría verlo famoso porque todo su sufrimiento interior no había sido en vano. O no? ¿No es el silencio lo que verdaderamente está por delante de la verdad?
“Siempre pensamos que tenemos que comprar el futuro. Pero te digo, el futuro, lo conseguiremos por nada. Ella viene con las piernas largas “.
Así que en la lectura, también nos encontramos con un coleccionista de arte que invita a reuniones que guían a los ricos y hermosos a través de su galería, incluso pintores con gran placer para cenar con ellos. Los últimos invitados incluyen un artista noruego que regocija la atmósfera con una oscura melancolía. La filosofía y la política dominan las discusiones de mesa, que colocan a la novela en los asuntos actuales:
“Pero lo importante es que no puedes soportar el aburrimiento. Es mejor comenzar una guerra, si es necesario, contra uno mismo. Uno ataca para evitar ser atacado por algo inaudito”.
El autor creó un retrato de artista en el transcurso de toda una vida, acompañó al protagonista en cada etapa de la vida y describe minuciosamente pensamientos, sentimientos y acciones sin tener que quitarle nada al lector: ¡su imaginación!
El peligro de las novelas musicales es la imposición de un personaje en su instrumento: los clichés que se manejan y, a pesar de todos los conocimientos musicológicos del autor, no se tocan. Pero aquí es diferente. Estamos llenos de aforismos, pedimos suministros, porque estamos involucrados como lectores y disfrutamos de la embriaguez de la fantasía que se libera, menos por la historia en sí, lo que, sin lugar a dudas, fue muy emocionante, sino más bien porque el autor del lenguaje como obra de arte. autoservicio
“La muerte es el ojo de la aguja a través del cual el hombre debe pasar para alcanzar el sol”.
Una y otra vez, la muerte se desliza secretamente en la historia, aferrándose al tiempo, haciéndole cosquillas al artista, desafiándolo, jugando con él, levantando el espejo, para el dolor del artista, pero moviendo los aspectos más destacados para el lector. Una novela que debe ser tratada con cautela, porque uno siente, incluso sufre con el protagonista, que va acompañado desde su infancia hasta el lecho de muerte.

La obra es muy individual en términos de contenido y su implementación. Un violinista que percibe los sonidos como colores es el verdadero protagonista de la novela. De 1911 a 1975, el lector acompañó a Ruven, pero al final también profundiza en la vida de su hija Marie.
Ruven es el hijo de un carretero y se golpea un poco fuera de moda porque no persigue a su padre. Su corazón late por la música, él puede ver sonidos. El padre Nils le da permiso a Ruven y, gracias a su talento, el niño cambia de un maestro a otro para poder progresar en sus habilidades de violín.
Con esta creciente perfección, Ruven cambia. Tuve la impresión de que su desarrollo se vio agravado por el hecho de que no podía casarse con la mujer que amaba debido a obstáculos aparentemente insuperables. Su vida consiste cada vez más en música y pierde cada vez más acceso a la vida. Incluso cuando más tarde se casó, no pudo estar a la altura de su familia, especialmente de su hija Marie. Por un lado, no podía entenderlo en absoluto debido a su falta de referencia a la realidad. No solo no aprovechó las oportunidades humanas, especialmente en la forma de su hija. Por incompetencia, también hizo la vida innecesariamente difícil para su hija. Mis simpatías eran solo Marie y no él. Por otro lado, él lo sentía mucho por mí. Tal vez otras circunstancias en la vida lo hubieran convertido en otra cosa, y concentrarse en tocar el violín y despedirse de la vida real no hubiera sido tan extremo.
Una de las peores cosas para mí fue cuando Ruven llegó a casa lesionado y desconfiado de no poder ver los colores de los sonidos. Esta frase puso más en movimiento en mí que en muchos otros libros, páginas de relatos detallados de la guerra. Bastante maravilloso para encajar entonces también por un protagonista expresado, frase impactante “La guerra no puede decirlo”.
A menudo provocaba pensamientos y no era tan fácil de leer como muchos otros libros. Para empeorar las cosas, esto hizo que, en consonancia con el estado emocional y la tenacidad de Ruven al tocar el violín, una narrativa cada vez más estricta … hasta el final. Algunas cosas están revoloteando y muchos círculos se están cerrando.
El autor no describe muy extravagante. Escribe de manera bastante objetiva y descriptiva, pero en algunos lugares, lo más impredecible que es la vida, con una pizca de humor a veces macabra. Mucho solo se toca y se insinúa. En algunos lugares esto no fue suficiente para mí y no pude seguir correctamente los eventos o la línea de pensamiento. Así que a veces echaba de menos la guinda del pastel, razón por la cual a veces fallaba o yo esperaba el colofón. Realmente me gustaron los aspectos lingüísticos destacados, algunas oraciones. Pocas palabras, oraciones simples en realidad, que sin embargo revelan más que descripciones página por página. Frases como “Ya no sentimos nada. Todo tiene que ser cada vez más fuerte, más intenso, más salado “. O” Su apretón de manos es breve, pero Ruven es como si algo de ella estuviera pasando por él “. Para mencionar solo 2 ejemplos, mi corazón literario estaba vitoreando.
Lo que también está muy bien hecho, es la transferencia de los sentimientos de Ruben a mí como lector. Así que me pregunté por ejemplo en un punto donde esto debería ser ahora. Poco después, Ruven le pregunta a su hija a dónde va ahora con ellos. En otros lugares, cuando el libro no parecía dejarme ir, “la compañía no dejó de cansarlo”.
La novela a menudo me parecía muy construida, porque las personas iban y venían, encontraban una mención, a veces reaparecían. No me gustó este muy aleatorio. Pero es necesario terminar el libro como lo hace. Especialmente con respecto a la purificación de Ruven, que él va hasta el final y trata de “arreglar” internamente.
Mi conclusión:
Me gustó mucho esta novela, pero me topé con algunos lugares y no siempre podía seguir el lenguaje fluidamente, lo que a veces me dificultaba comprender el significado de la escritura pero es una maravillosa novela más allá de una navaja curva y los recuerdos.

 

 

 

I must say that it is an extraordinary book and a great discovery without a doubt for great readers with profound feelings.
Ruven, too, says goodbye, but he does not know anything about it, because at nine you always know what’s coming and you do not notice how you walk. ”
At the beginning of the 20th century, a village in the north of Germany.
Ruven Preuk, the youngest son of carreer Niels Preuk, shows in his childhood a great musical talent, which was discovered by chance.
“Stressed as his bow, the strings push the cross and spin the violin, as if the music could not avoid throwing himself at the instrument”.
Ruven is obsessed, almost isolated from the rest of the action and is increasingly taking a special position in the town. Initially ridiculed, a certain pride in rural culture is not lost. As the years go by, the violin seems to have grown along with the child’s body, so both are inseparable.
The First World War explodes and Niels Preuk, as well as other men of the town, start up.
“Well, it does not feel good, let’s take care, boy, so that we do not lose the sun, our country is no longer lit.”
Ruven grows up, moves to the city, devotes himself completely to the violin, returns, returns and moves to Hamburg. But the next war will not be long in coming. And take Ruven with you.
Since childhood, the protagonist is a very calm character, think of notes, a perfectionist, unbalanced, dissatisfied with the world.
Svenja Leiber knows how to comprehensively understand all the characters, let her sketches be clear, but never prescribe:
“That was a very different Ruven from the one that left for the city in the morning.” And something crawled toward her, and she had it once briefly in the pantry and with the apron over her face, because then there was a big farewell at the door. , and at night, when his eyes overflowed again in bed, he has Niels beside him. He lay down there and looked at the ceiling, and then he took her hand, since he had not done it for years, and she said that that was the bad thing about being a mother, that only one had said goodbye since his birth. ”
One is pushed gently into the scene as if he were involved, as if he did not need the exact wording that the mother is crying, because the eyes are sufficient witnesses. It paraphrases around, but for a flower that smells magical, and yet, thanks to the dialect it is so realistic. A beautiful mix
“It’s not strength, but courage is what you really need to start in. The moment you start, the sound comes to you and you listen to your own music, you listen to what music is about you, it can drive you crazy because you suddenly suspect what we are, yes, I think we are mostly music! ”
The young talent is recognized and encouraged, is united to a soul that plays and, however, Ruven remains an artistic genius in silence. Unfortunately, one remembers many other portraits of artists and would like to see him famous because all his inner suffering had not been in vain. Or not? Is not silence what is truly ahead of the truth?
“We always think we have to buy the future, but I tell you, the future, we’ll get it for nothing, she comes with long legs.”
So in reading, we also meet an art collector who invites meetings that guide the rich and beautiful through his gallery, even painters with great pleasure to dine with them. The last guests include a Norwegian artist who rejoices the atmosphere with a dark melancholy. Philosophy and politics dominate table discussions, which place the novel in current affairs:
“But the important thing is that you can not stand boredom, it’s better to start a war, if necessary, against oneself, one attacks to avoid being attacked by something unheard of.”
The author created an artist’s portrait in the course of a lifetime, accompanied the protagonist in each stage of life and meticulously describes thoughts, feelings and actions without having to take anything away from the reader: his imagination!
The danger of the musical novels is the imposition of a character in their instrument: the clichés that are handled and, in spite of all the musicological knowledge of the author, they do not touch. But here it is different. We are full of aphorisms, we ask for supplies, because we are involved as readers and enjoy the intoxication of the fantasy that is liberated, less by the story itself, which, without a doubt, was very exciting, but rather because the author of language as a work of art. self-service
“Death is the eye of the needle through which man must pass to reach the sun”.
Again and again, death slips secretly into history, clinging to time, tickling the artist, challenging him, playing with him, raising the mirror, to the pain of the artist, but moving the highlights to the reader. A novel that must be treated with caution, because one feels, even suffers with the protagonist, who is accompanied from childhood to the death bed.

The work is very individual in terms of content and its implementation. A violinist who perceives sounds as colors is the true protagonist of the novel. From 1911 to 1975, the reader accompanied Ruven, but at the end he also delves into the life of his daughter Marie.
Ruven is the son of a wheelwright and he hits a little out of fashion because he does not pursue his father. His heart beats for music, he can see sounds. Father Nils gives permission to Ruven and, thanks to his talent, the boy changes from one teacher to another to be able to progress in his violin skills.
With this growing perfection, Ruven changes. I had the impression that his development was compounded by the fact that he could not marry the woman he loved because of seemingly insurmountable obstacles. His life increasingly consists of music and increasingly loses access to life. Even when he later married, he could not live up to his family, especially his daughter Marie. On the one hand, I could not understand it at all because of its lack of reference to reality. Not only did he not take advantage of human opportunities, especially in the form of his daughter. Because of incompetence, he also made life unnecessarily difficult for his daughter. My sympathies were only Marie and not him. On the other hand, he was very sorry for me. Maybe other circumstances in life would have turned him into something else, and concentrating on playing the violin and saying goodbye to real life would not have been so extreme.
One of the worst things for me was when Ruven came home injured and mistrustful of not being able to see the colors of the sounds. This phrase put more in motion in me than in many other books, pages of detailed accounts of the war. Quite wonderful to fit then also by an expressed protagonist, striking phrase “War can not say it”.
It often provoked thoughts and was not as easy to read as many other books. To make things worse, this made that, in keeping with Ruven’s emotional state and tenacity when playing the violin, an ever stricter narrative … until the end. Some things are fluttering and many circles are closing.
The author does not describe very extravagant. Write in a fairly objective and descriptive, but in some places, the most unpredictable that is life, with a hint of humor sometimes macabre. A lot is only touched and insinuated. In some places this was not enough for me and I could not follow the events or the line of thought correctly. So sometimes I missed the icing on the cake, which is why sometimes I failed or I expected the colophon. I really liked the highlighted linguistic aspects, some sentences. Few words, simple sentences in reality, which however reveal more than descriptions page by page. Phrases like “We do not feel anything anymore Everything has to be stronger, stronger, saltier”. Or “Her handshake is brief, but Ruven is as if something of her was going through him.” To mention just 2 examples, my literary heart was cheering.
What is also very well done is the transfer of Ruben’s feelings to me as a reader. So I wondered for example at a point where this should be now. Soon after, Ruven asks his daughter where he is going with them now. In other places, when the book did not seem to let me go, “the company did not stop tiring him”.
The novel often seemed very constructed, because people came and went, they found a mention, sometimes they reappeared. I did not like this very random. But it is necessary to finish the book as it does. Especially with respect to Ruven’s purification, he goes to the end and tries to “fix” internally.
My conclusion:
I liked this novel very much, but I came across some places and could not always follow the language fluently, which sometimes made it difficult for me to understand the meaning of writing but it is a wonderful book more than a poor knife and keepsakes.

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