La Dictadura Del Género — Francisco Serrano / The Dictatorship Of Gender by Francisco Serrano (spanish book edition)

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Este libro quizás sea polémico, solo hace falta buscar el nombre del autor en internet, apartado de la carrera judicial, tiene unos puntos de vista muy claros y es un libro que pese afinidades o no debe ser leído al estar ahora en boga eso que denominan «igualdad de género».

Hoy en día, los padres ya no tenemos ni el derecho de corregir moderadamente a nuestros hijos, tras la reforma de la Ley 54/2007 de 28 de diciembre de Adopción Internacional; por lo que ya me dirán cómo se educa sin esa potestad correctora de los padres, pues para educar se debe poder corregir. Luego, claro, los hijos a una edad terminan faltando el respeto e incluso pegando a sus progenitores, y cuando éstos requieren auxilio a las administraciones, les responden que no han sabido educarles… Desde luego, tantas fricciones y contrariedades desaniman para iniciar una relación de pareja y familiar seria, pues lo cierto es que ésta puede resultar empresa de alto riesgo, especialmente, para quienes carezcan de los valores y principios éticos y morales que garanticen, al menos, una aceptable probabilidad de éxito.
Mas, con todo, como se expondrá, y pese a ello, las relaciones de pareja y familiares han constituido, constituyen y han de seguir constituyendo una gran aventura de solidaridad y amor que merece la pena ser intentada, una aventura de la que, incluso, muchos ni se arrepienten y en la que algunos confían y necesitan, hasta el punto que tienen la osadía de repetirla.

A quién no le suena aquella frase: «Señora en sociedad, puta en la cama y economista en la casa». Era el sueño feliz vendido de aquella perfecta, pero en realidad tan imperfecta, mujer, que debía tener la cena preparada, los hijos bien alimentados y bañados, la casa reluciente… Afortunadamente esos tiempos van pasando gracias a las propias mujeres, sin embargo esas nuevas mujeres despreciaron los derechos fundamentales que tantas veces les habían sido negados a ellas, y se convirtieron en las dueñas de sus destinos y de los destinos de sus hijos y los hombres. De nuevo, el guión de un futuro sexista, desigual, de marginación y oprobio, sin esperanza.

Desde pequeño, mis padres, padre y madre naturalmente, me inculcaron entre otros valores, el de procurar alejarme de la hipocresía. Por desgracia hoy vivimos en una sociedad alienada por una gran mentira de Estado, que constituye la más hipócrita contrarreacción a la cordura, la sensatez y el auténtico sentido de Justicia e Igualdad. Una reacción que ha terminado intoxicando y contaminando todas las instituciones y resortes de poder y que, por decreto, bajo pena de garrote vil, nos induce a ser complacientes y dóciles con su doctrina.

Los protagonistas no son los mismos, los del feminismo son la inmensa mayoría de mujeres; los de la Ideología de Género son otro tipo de mujeres, una minoría, colectivo al que se habrían unido una beligerante representación de lesbianas, gays, transexuales, y algunos hombres que, previa conversión, aspiran a instalarse en el entramado de poder generado.
Esto nos debe llevar a no confundir feminismo con Ideología de Género. No obstante, dicha confusión se da y no es casual. Esta última sabe que necesita apropiarse del concepto de feminismo para poder implantarse en la sociedad ya que necesitan vender su «producto» y para hacerlo deben engañar a las propias mujeres.
El pueblo español está dejando de ser pueblo español para convertirse en una masa de personas fácilmente manipulables. Los medios de comunicación están siendo cómplices de esa intoxicación, ofreciendo programas basura que aun constituyendo un insulto a la inteligencia, embrutecen, abotargan y alejan las mentes de otras cuestiones de las que no interesa el más mínimo debate, y cuando ese debate se ofrece, siempre se plantea desde una perspectiva enfocada a reafirmar la ideología oficial e imperante.
Al pueblo, por tanto, se le sigue dando pan y circo y se le forma en la moral desviada que el régimen de turno estima conveniente. La ideología de género está triunfando gracias a ese gran potencial propagandístico a su servicio.
El mantenimiento de ese orden «perfecto» nos condena al fanatismo, al oscurantismo mítico y tenebrista de la caverna, y ello a toda costa y sin reconocer errores ni admitir enmiendas, pues a su alrededor gira toda la concepción sociológica de Justicia de la ideología de género. Platón en su libro La República, afirma que, para crear una Utopía eficaz, es necesario que ésta esté dotada de censura y de engaño, requisitos imprescindibles para obtener la virtud pública. Esto es lo que en castellano se llaman mentiras piadosas, la «Mentira Noble» de Platón.

Indudablemente el prototipo familiar que más se combate por la Ideología de Género es el modelo tradicional: matrimonio con hijos y si además se trata de una familia con valores cristianos se trataría del modelo retrógrado y perverso a erradicar, porque la Iglesia es también una de las principales instituciones que molestan e importunan la consecución de sus fines. Una cultura basada en el odio no puede admitir una cultura que se basa en el amor al prójimo, un amor incluso hacia quien resulta tu enemigo: inconcebible perversión. Todo ello sin perjuicio de admitir otros modelos familiares que pueden satisfacer la necesidad de huida de la soledad, siendo socialmente admitidas las uniones no matrimoniales ocasionales, coyunturales y por meros fines de atracción sexual, las uniones de parejas homosexuales y las familias monoparentales.

La liberación que se propone pretende abolir la feminidad y lograr una total identidad con los hombres. Se trata de la envidia de ser hombre, surgida de la vergüenza de ser mujer. Para De Beauvoir, la mujer es un hombre con un cuerpo molesto.
Como consecuencia de ello se produce un rechazo radical a la maternidad, pues si bien el varón puede realizarse sin problemas, no sucede lo mismo con la mujer, condicionada por su destino a la maternidad (De Beauvoir). Por ello la mujer debe emanciparse de su propio cuerpo, repudiando la maternidad. La mujer debe independizarse y liberarse de las ataduras de su naturaleza, y de las funciones asociadas a ella: la maternidad y el hogar. De ahí la defensa del aborto libre que ahora se denomina interrupción voluntaria del embarazo. Esa voluntad, por supuesto, se refiere a la unilateral de la madre, sin que el padre, limitado a un mero aportador de semen, tenga nada que decir, una vez cumplida su función reproductora. Ello supone el mayor exponente del lema, radical de género «nosotras parimos, nosotras decidimos». Un mensaje que deja claro que ellas pretenden decidir antes y después del alumbramiento.

La revolución sexual que proclama la ideología de género conduce a la transgresión más cruda y descarnada de las más elementales normas de moral y decencia, conduce a la pornografía, la perversión, la promiscuidad, degeneración y violencia en el sexo. Y además tienen la desvergüenza de acusar de violentos, indecentes, pedófilos y pederastas a los demás, a quienes censuran sus teorías.

Las teorías de género han surgido de un «feminismo de género» diseñado a partir de la intersección de tres teorías generales: la teoría de las diferencias respecto al género, entre ellas, la teoría biológica, institucional y socio-psicológica del género; la teoría de las desigualdades entre los géneros, aportadas por entre otros, el feminismo liberal y el feminismo marxista, y las teorías de la opresión basado en el género, que incluye la teoría psicoanalítica, la teoría feminista radical, el lesbofeminismo y el feminismo socialista. Las feministas de género, fuertemente financiadas por la filantropía norteamericana y por las subvenciones públicas, respaldadas además ideológicamente por las instituciones oficiales internacionales como Naciones Unidas, les arrebataron todo el espacio de difusión al resto de feminismos, los cuales actualmente tienen una existencia meramente residual como es el caso del Feminismo de Equidad, dentro del cual muchas madres heterosexuales de convicción pro-vida, se preguntaron qué tenía que ver el aborto con la igualdad entre hombres y mujeres, pero fueron ignoradas y acusadas, como vimos, de ser «feministas que se acuestan con el enemigo».

La Unión Europea también ha incorporado con intensidad las políticas basadas en el concepto poco transparente de «género», explicando que el objetivo de la Unión es lograr la igualdad entre hombres y mujeres y como estrategia para conseguirla, el incorporar la perspectiva de género (engender) de manera transversal en todas sus políticas.
Para ello la Comisión Europea incorpora a su Programa de Acción Comunitario para la igualdad entre hombres y mujeres (1996-2000) una primera referencia al mainstreaming de género, pero este principio ocupa un destacado lugar en el marco jurídico que fijó el Tratado de Ámsterdam de 1997 que en su artículo 13 preconiza la eliminación de la desigualdad por razones de género y «la integración de este principio en toda la programación de los Fondos Estructurales», es decir, mucho dinero para estas políticas.

España se está convirtiendo en un país de viejos, en el que nuestro mayor problema no es que no habrá dinero para pagar las pensiones de jubilación sino que no habrá población activa, recambio generacional, que las pague.
Ha sido España, por tanto, el país en el que mejor han calado los programas de la Entidad de las Naciones Unidas para la Igualdad de Género y Empoderamiento de la Mujer.

En España es cierto que las actitudes y comportamientos machistas han existido, prosperado y generado una importante cultura, incluso refrendada en el marco legal. Es más, no hace demasiados años hasta estaba bien visto ese machismo, del que, como se ha visto, aún perviven sus rescoldos. Con todo, no se ha tratado de comportamientos extraños y ajenos al que podía ser apreciable en el resto de nuestro entorno europeo, y más aún si la comparativa se limitaba al área mediterránea.
De cualquier manera, en ningún caso se habrían de justificar las discriminaciones en el ámbito legal que se remontan no a siglos sino a milenios, sirviendo de botón de muestra que ya en el Codex Revisus promulgado por Leovigildo, posteriormente recogido en el Liber Iudiciorum de Recesvinto, se establecía una multa a pagar por quitarle la vida a un hombre de 300 sueldos, mientras que si la víctima era mujer, la sanción se reducía a 150 sueldos. Aún, hace apenas 40 años que en nuestro Código Penal el uxoricidio tan solo conllevaba pena de destierro para el marido que asesinara a su esposa, por haberle sido infiel y haber mancillado su honor. El artículo 57 del C.C establecía: «El marido debe proteger a la mujer y ésta obedecer al marido». Actualmente, para reaccionar contra esa legislación discriminatoria, hemos instaurado, y además con todos los parabienes, otro sistema normativo más discriminatorio si cabe, en contra del varón.
Se trataba de un machismo, como se ha apuntado, sobreprotector, que consideraba a la mujer como el sexo débil por naturaleza, digno y merecedor de la protección masculina. Un machismo que, naturalmente, había que superar. Pero, salvo casos que han existido y perviven, en los que el varón se ha creído estar por encima de la mujer, lo que no es cuestión de patriarcado sino de mera concepción cultural heredada o mera perversa condición. En el fondo esa sociedad machista lo era de puertas para afuera, pues la mujer en el terreno del hogar, en el terreno que se le había vedado, era objeto de general respeto, considerándose de viles cobardes lo contrario.

España era uno de los países europeos con menor incidencia de violencia sobre la mujer en el ámbito familiar. Los «civilizados» países nórdicos, casi la duplicaban. Actualmente tras miles de millones de inversión, ese porcentaje se ha incrementado al 4%. Tan patente debe ser la incongruencia, que la propia Unión Europea no nos toma en serio y empieza a cuestionar esas delirantes medidas de ineficaz resultado. Esos recelos se hicieron patentes al presentar España su proyecto estrella de aprobación de una euro-orden de protección a las víctimas de violencia de género, por supuesto solo mujeres agredidas por sus parejas varones.

Contra la violencia tolerancia cero. De acuerdo. Mas sin excluir ninguna que sufran hombres, mujeres y niños en las relaciones familiares. Otra violencia que se ignora y se hace invisible. Por ejemplo, en el informe de víctimas de violencia doméstica y violencia doméstica correspondiente al año 2008, del Observatorio de Violencia, se contabilizaban más de 40 víctimas mortales entre ese colectivo de familiares: madres, padres, padrastros, suegros, abuelos, abuelas, maridos, novios, ex cónyuges varones, hijos, hijas, hermanos, hermanas… Todos con una tragedia familiar detrás, alguien que lloraría su pérdida. Las mujeres muertas por sus parejas fueron más, 74, pero solo su drama es el que ha quedado marcado en nuestra memoria histórica, grabado a fuego por la industria de la alienación colectiva. Son muchos y muchas los que sufren otros tipos graves de violencia doméstica a los que deliberadamente se excluye de medidas de protección reservadas a mujeres que sufren maltrato por sus congéneres masculinos con los que han mantenido relación de pareja.

Aunque a la mayoría le pueda perecer mentira, y a unos pocos les parezca de lo más normal, lo cierto y verdad es que el acuerdo del Consejo de Ministros de 29 de julio de 2005 (Resolución 15 043 del Ministerio de Trabajo de 8 de agosto de 2005 del BOE 215 de 8 de septiembre, página 30 543) estableció como criterio para la concesión de subvenciones para la instalación y funcionamiento de los servicios de ayudas a las víctimas de violencia de género, literalmente «el número de denuncias interpuestas por mujeres contra sus parejas» y el «número de mujeres que se declara maltratadas».
Instancias oficiales y privadas están desde entonces incentivadas para inflar a toda costa el número de denuncias, justificando así las subvenciones percibidas o por percibir e incluso la simple existencia del lucrativo entramado orgánico e institucional proliferado al amparo de la L.O. 1/2004. De ahí la importancia de que se pongan cada vez más denuncias, de ahí la campaña institucional del denuncia, denuncia, ante el primer síntoma, denuncia.
Una de las consecuencias es que tal trastorno paranoico colectivo, tal disparate ha incidido gravemente en el consiguiente grave perjuicio no solo de hombres en paro, sino también en las mujeres que engrosan, incluso en mayor número, la interminable lista de personas sin trabajo. Desde luego a quienes no les falta empleo, ni sueldo, ni ascensos, ni premios, ni cargos, ni subvenciones, es a la legión de seguidores de la nueva secta ideológica de género

Abril de 2011 el Grupo de Estados Contra la Corrupción (GRECO), un órgano del Consejo de Europa, «suspendió» a España por la «oscura financiación de los partidos políticos». En ese informe resulta muy llamativa esta crítica: «las advertencias del Tribunal de Cuentas no tienen carácter vinculante».
En un país en el que, afortunadamente, todo empieza a fiscalizarse y ser objeto de control económico y financiero, viéndose obligada a rendir cuentas hasta la mismísima Casa Real, parece ser que las únicas dotaciones presupuestarias que no se pueden cuestionar son las relacionadas con las políticas de género e igualdad. Cualquier asociación que quiera conseguir una subvención para algún proyecto no tiene más que añadirle la palabra «género» y la tiene prácticamente garantizada.

La solución, por tanto, no es que se presenten más denuncias, sino las debidas, junto a prevención y apuestas de políticas de igualdad en sectores sociales, entre ellos algunos de inmigrantes, en los que la mentalidad y el criterio de que somos iguales, sin distinción de sexo, aún no ha cuajado, a diferencia de en la mayor parte de la sociedad civil española, que ha asimilado que la infidelidad, los punzantes cuernos pueden ser cosa de dos, como un fenómeno doloroso bidireccional, comprensión que reduce la posibilidad de sucesos de violencia pasional. Ciertos sectores de inmigrantes que mantienen las actitudes machistas que teníamos en España hace cuarenta años, y que conservan vivo el concepto de que la mujer es una propiedad y de que es para mí o para nadie, con el agravante además de que esa concepción choca culturalmente con una sociedad que no entienden. Al respecto, el Plan Nacional de Sensibilización y Prevención de la Violencia de Género, reconoce a las mujeres inmigrantes como especialmente vulnerables ante los malos tratos.

La sociedad civil, el gobierno, el legislador, el poder judicial, no pueden resultar indiferentes, ni mirar hacia otro lado cuando, de hecho, la mayoría de personas con responsabilidad política y jueces independientes y no contaminados y aleccionados por esa ideología, sienten rubor por una situación que choca contra sus principios y el propio sentido innato de Justicia que les llevó a elegir el ejercicio de su cargo o profesión. Una situación que es conocida, pero que se oculta y calla, ante el miedo de sufrir duras e injustas represalias. Desde la Plataforma Ciudadana por la Igualdad, que presido, se ha procurado un acercamiento a la sensibilidad de la mayoritaria conciencia social.

Se debe:
Reformar el Código Civil a fin de procurar evitar situaciones injustificadas de privilegio, especialmente en lo referente a la atribución del uso de la vivienda familiar y patrimonio común.
Establecer con carácter preferente el modelo de custodia compartida, salvo que se acredite que uno de los progenitores no ha participado activamente en la crianza de los hijos, bien por razón de carecer de idoneidad y aptitudes para hacerse cargo de su cuidado y atención.
Reformulación del concepto de maltrato:
Como se ha expuesto con detalle, se ha de hacer extensivo dicho concepto a todo tipo de personas vulnerables en el ámbito familiar o doméstico, reservando la agravante específica de maltrato machista cuando se acredite que la intencionalidad de agresor se ha dirigido contra la mujer por el mero hecho de serlo y por considerarla persona inferior, sin derechos a la libertad, respeto y capacidad de decisión.
Sancionar, previa investigación de oficio, todas aquellas denuncias en las que, previa absolución, sobreseimiento, archivo, se aprecie manifiesto abuso y mala fe, no solo por denuncia falsa sino por estafa procesal, haciendo extensiva la condena, como cooperador necesario, al profesional que haya influido en que se adopte esa decisión. En todo caso poner fin a la obtención de subvenciones por el mero hecho de presentarse denuncia. Los fondos y recursos públicos se han de destinar a atender con mejores resultados a las mujeres que sufren real maltrato.
Respeto a las garantías constitucionales que rigen el proceso penal. Elaborar nuevos protocolos de actuación policial, que eviten situaciones de detención indiscriminada. Recuperación del principio de presunción de inocencia. No se puede tolerar que cuando un varón es denunciado por supuesto maltrato, se conculquen sistemáticamente derechos fundamentales, que nuestra Constitución garantiza a cualquier denunciado o detenido.
Fijar nuevas cautelas y garantías eficaces de cara a dar confianza en el sistema a las mujeres que sufren situación de maltrato, discriminación, desigualdad y miedo con respecto al maltratador, pues ello es lo que de verdad las animaría a presentar denuncia contra el mismo. Investigar los casos en los que la denunciante retira la denuncia a fin de conocer la motivación que le lleva a adoptar esa decisión contradictoria con su inicial planteamiento incriminatorio.
Implantación de un orden especializado jurisdiccional de familia, incardinado con carácter autónomo, al menos, en el orden jurisdiccional civil.
Supresión o reconversión de los Juzgados de Violencia sobre la mujer.
En el ámbito judicial, se considera, con los datos y estadísticas acumulados, que la creación de los juzgados de violencia sobre la mujer, definidos desde foros jurídicos autorizados como Tribunales de Excepción permanentes, ha sido un fracaso, y que no solo no han contribuido a eliminar las muertes o agresiones de mujeres a manos de sus parejas, sino que se han convertido en un recurso espurio para la consecución de otros fines y en fuente constante de conflictos y contradicciones con los juzgados de familia.
Educar en el valor de la igualdad.

Habrá, claro está, quien se siga posicionando, más que nada por interés y oportunismo, a favor de esa dictadura; están en su derecho. Mas sinceramente, y yo estoy en el mío, para mí no merecerían respeto como ciudadano que cree en la democracia, justicia y verdadera igualdad, sino desprecio y rechazo. Y no ya tanto por nuestra generación, sino por la generación de nuestros hijos.

Aunque parezca increíble en un país perteneciente a la Unión Europea, en pleno siglo XXI, se sufre censura e intimidación por presiones de cargos de diversas administraciones y, especialmente, por representantes de asociaciones que actúan con patente de corso pues han terminando imponiendo una dictadura que dispone de los medios coercitivos para saber acallar y reprimir a quienes critican sus métodos antidemocráticos y contrarios a los derechos y valores que proclama nuestra Constitución.
En contra de ello, defiendo que se ha de proclamar la libertad de expresión sin restricciones, siempre desde el debido respeto a quienes mantienen posiciones contrarias e incluso enfrentadas. Esa es la esencia de la democracia.

No siempre he sido políticamente incorrecto, entre otras cosas porque durante muchos años he sido parte de esa legión de ignorantes que se limitan a procurar hacer lo mejor posible su trabajo sin complicarse la vida, sin empeñarla en cruzadas, por justas que sean, que ni les van ni les vienen. Ciertamente, la luz me alcanzó, cuando después de años defendiendo la verdadera igualdad, los derechos de la infancia y la mediación como mejor recurso para la resolución pacífica de los conflictos familiares, se terminó imponiendo una regulación normativa, que pese a que aparentaba todo lo contrario, venía a descerrajar todos mis propósitos.
En una entrevista con Jesus Quintero, censurada en cuanto cortada y emitida una semana más tarde:
Por lo menos Quintero pudo salvar el final de la entrevista:
—Sr. Serrano, para usted, ¿cuál es la peor dictadura?
—Jesús, para mí la peor dictadura es la que se disfraza de democracia.
Aunque no me sirva de consuelo, la censura, el ataque feroz de la dictadura, no solo ha recaído sobre mi persona, otros jueces lo han sufrido; recientemente el magistrado Juan del Olmo en Murcia, antes María Sanahuja en Barcelona, Ángel Luis Campos en Gijón y la juez titular del Juzgado de Violencia n.° 1 de Santander, María Jesús García Pérez, sancionada a una multa de 3000 euros por el Consejo General del Poder Judicial por unas declaraciones en las que cuestionó la Ley Integral contra la Violencia de Género. El sancta sanctórum del radicalismo de género.
En cuanto a María Sanahuja, también depurada y expedientada por el ejercicio de la libertad de expresión, en una última intervención en octubre de 2011, afirmó: «Ya existen españoles con penas de seis meses de cárcel solo por decir a sus mujeres “vete a la mierda”. Solícita, la ministra Pajín, expertísima en materia de género y sanidad, salió al quite, rebatiendo ese argumento escatológico.

Mi padre quien me empezó a abrir los ojos y me trasladó preocupación e inquietud, pues me convenció de que existen corrientes de poder solapadas, lobbys que son los que realmente mueven los hilos de poder y que pueden acabar con cualquiera:
Hijo, me dijo, te estás enfrentando con gente muy poderosa y muy mala, te van a buscar algún fallo, pero si no lo encuentran se lo inventarán.
Proféticas palabras, que se han cumplido en su totalidad. ¡Cuánto debemos los hijos de aprender de nuestros padres!
2. LA ENTREVISTA DE EL MUNDO DE DICIEMBRE DE 2009.
LA REACCIÓN DE LA PRESIDENTA DEL OBSERVATORIO DE VIOLENCIA, INMACULADA MONTALBÁN.

El domingo 13 de diciembre de 2009, El Mundo publicaba la siguiente editorial:
REVISAR LA LEY DE VIOLENCIA DE GÉNERO, CUESTIÓN DE JUSTICIA.
UN JUEZ de Sevilla se ha atrevido a romper el tabú sobre la violencia de género al denunciar la unidireccionalidad de la ley, enfocada únicamente a perseguir los malos tratos de los hombres por encima incluso de algunas de las más elementales garantías jurídicas.
El magistrado Francisco Serrano lleva años recopilando informaciones que demuestran el tratamiento desigual a la violencia de género, de suerte que si una mujer presenta una denuncia el juez dicta medidas cautelares casi siempre de forma inmediata, lo que jamás sucede cuando el afectado es un varón.
Miles de hombres han sido detenidos en estos últimos años por denuncias de mujeres, pero no hay ni un solo caso en el que las acusadoras hayan sido procesadas por denuncias falsas, a pesar de que, como declaró públicamente la jueza de Barcelona María Sanahuja, hay constancia de que muchas esposas se inventan esos malos tratos para mejorar las condiciones del divorcio.

Mis percepciones personales, mis planteamientos intelectuales, mis propias ideas, mi libertad de pensamiento nunca han tenido influencia a la hora de poder imputárseme sesgo o falta de objetividad en mis resoluciones. Siempre he proclamado, y en eso baso ese supuesto pernicioso intelecto que se me reprocha, que los jueces hemos de juzgar sin prejuicios y sin estar contaminados por ningún tipo de ideología, incluida la de género. Siempre, como he dicho, he defendido el interés de los niños, sin prejuicios y sin mirar si a quien juzgo se llama Manuel o María. Estimo que el Consejo no está para revisar los planteamientos ideológicos e intelectuales de los jueces, pues eso nos conduciría a la quiebra, desde su propio órgano de gobierno, de los pilares y fundamentos del propio Poder Judicial. Es más, de ser revisado, no tendría que ser el único examinado, pues serían cómplices de mi consustancial maldad.

Se me imputa activismo extrajudicial, pues se me acusa de la simultaneidad en el desempeño de su cometido judicial con otras actividades no jurisdiccionales de marcado sesgo y sentido adverso a los fundamentos de la ley de aplicación. Al respecto para cumplido conocimiento del Consejo informo que:
Soy miembro de la Asociación GEMME, Grupo Europeo de Jueces por la Mediación.
Hermano de la Archicofradía de Sevilla de San Isidoro.
Vicesecretario de la Junta Directiva del Círculo Mercantil e Industrial de Sevilla.
Presidente de ASEMIP, Asociación Española Multidisciplinar para la Investigación de Interferencias Parentales.

Lo primero que he pretendido no es vencer ni siquiera convencer, sino, ante todo, abrir los ojos a la ciudadanía de otra realidad, abrir diálogo y debate, aportar otro punto de vista en el que la cuestión política ya no se centre en una posición de derechas o izquierdas sino en una posición de decencia o indecencia.

Sobre la España afilada
se desangra la desgracia
de los que tejen los hilos
con que atrapan gente sana.
No tiene llanto el país
para enjugar tanta saña.
Nadie siente en su solar
que su alma está prestada
a quien quiere regalarle
oídos a sus falacias.
Aún quedan hombres de bien
aún le resta a nuestra Patria
hombres que, cual Cincinato
usan arado y espada.
El arado entre sus manos
y la espada es su palabra.

Aún nos quedan ciudadanos
de los que, claros cual agua,
saben llamar por su nombre
cada cosa que nos pasa.
Pero no son tiempos, no
en que convenga esta gracia.
Que hay que torcer la Verdad
y poder desfigurarla.
—¿De qué sirve la Verdad
si ya no tiene abogada?—
«Siempre que llovió, escampó»
—Se consuela sola el alma—
que no tiene quien le auxilie
para enjugar tanta rabia.
Pero no está solo quien
al Señor tiene por Causa
y sigue su misma senda
y lleva su cruz callada
y gallardamente: ¡No!
No son iguales las razas
de quienes hacen bastión
de su dignidad quebrada
por esa mediocridad
que hoy gobierna nuestra Casa.

No son iguales que aquel
que en pesebre se arrellana
y aguanta calladamente
porque así el pan no le falta.
Yo conocí a un hombre bueno
era joven, me ganaba
en ser, poder, y saber,
mi amigo en todo ganaba.
Y ganaba en tanto que,
como es normal, destacaba.
NO se puede ser mejor
que el resto de la manada
porque aquí, Juan Salvador,
por ser tal, cortan tus alas.
Naciendo está el Ave Fénix
de las cenizas de su alma
pues no le falta el amor
ni el apoyo ni compaña.
NO va solo este vasallo
cuando marcha de la Casa
que llaman de La Justicia
y de «justicia» anda escasa
porque es estrecha y tan «justa»
que solo caben sus parcas.
Las que entierran la Verdad
con su Caronte y su barca.

NO va solo este vasallo
que le sigue en su mesnada
a riesgo de su condena
gente como él, buena y sana.
Los que aún creen en Dios
en la Verdad y en su Patria.
Patria que llame al pan, pan,
Patria que de la Verdad sea casa,
Patria que sea de todos,
que antes que Patria, sea casa
donde todos tengan sitio
su sitio donde cobijar sus almas.
Todas iguales y libres.
Todas veraces y sanas.
Todas libres de ese miedo
que nos roe las entrañas
por temer decir en alto
las cosas que tenemos claras.
No vas solo ¡Oh Mío Cid!
Que muchos a estas horas del alba.
Estamos sin poder dormir
por hacer nuestra tu causa.
Por hacer nuestro el dolor
que a estas horas os embarga.
Porque perdemos el sueño
al ver medrar tanta rata.

No son cuarenta pendones
los que a mi amigo acompañan.
Que son multitud, legión
y su estandarte es tu causa.
No les des el gusto, no,
de derramar una lágrima
aunque sé que el corazón
por dentro se te desangra.
Del Monte de Los Olivos
en que tu causa desangra
perlas carmesíes fecundas
ínclitas de ubérrima raza
ha de nacer el nuevo hombre
porque lo vale su causa.
¡Este vasallo no ha Señor
porque le basta esa Causa!

Finalizaremos una frase del inmortal Ghandi, otro partidario de la paz, que también fue perseguido: Primero me ignoraron, después se rieron de mí, después me atacaron… entonces gané.

This book may be controversial, just look for the name of the author on the internet, section of the judicial career, has very clear points of view and is a book that despite affinities or should not be read when it is now in vogue that they call «gender equality».

Today, parents no longer have the right to moderately correct our children, after the reform of Law 54/2007 of December 28 of International Adoption; so they will tell me how to educate without that corrective power of parents, because to educate should be able to correct. Then, of course, the children at an age end up disrespecting and even beating their parents, and when they need help from the administrations, they respond that they have not been able to educate them … Of course, so many frictions and setbacks discourage to start a relationship of serious family and couple, because the truth is that this can be a high risk company, especially for those who lack the ethical and moral values ​​and principles that guarantee, at least, an acceptable probability of success.
But, with everything, as it will be explained, and in spite of it, the relations of couple and family have constituted, constitute and have to continue constituting a great adventure of solidarity and love that is worth being tried, an adventure of which, even , many do not repent and in which some trust and need, to the point that they have the audacity to repeat it.

Who does not sound that phrase: «Lady in society, whore in bed and economist in the house.» It was the happy dream sold of that perfect, but in fact so imperfect, woman, who should have dinner prepared, the children well fed and bathed, the house shining … Fortunately those times are happening thanks to the women themselves, however These new women despised the fundamental rights that had been denied so many times to them, and they became the owners of their destinies and the destinies of their children and men. Again, the script of a future sexist, unequal, of marginalization and opprobrium, without hope.

Since I was a child, my parents, father and mother naturally, instilled in me, among other values, that of trying to get away from hypocrisy. Unfortunately today we live in a society alienated by a great state lie, which constitutes the most hypocritical counter-reaction to sanity, good sense and the authentic sense of Justice and Equality. A reaction that has ended up intoxicating and contaminating all the institutions and springs of power and that, by decree, under penalty of vile garrotte, induces us to be complacent and docile with its doctrine.

The protagonists are not the same, those of feminism are the vast majority of women; those of the Gender Ideology are another type of women, a minority, a group to which a belligerent representation of lesbians, gays, transsexuals, and some men who, after conversion, aspired to settle in the framework of power generated, would have joined.
This should lead us not to confuse feminism with Gender Ideology. However, this confusion occurs and is not accidental. The latter knows that she needs to appropriate the concept of feminism in order to be able to implant herself in society since they need to sell their «product» and in order to do so they must deceive the women themselves.
The Spanish people are ceasing to be Spanish people to become a mass of easily manipulated people. The media are being complicit in this intoxication, offering junk programs that even constituting an insult to intelligence, brutalize, bloat and move minds away from other issues of which the slightest debate does not matter, and when that debate is offered, It is always proposed from a perspective focused on reaffirming the official and prevailing ideology.
The people, therefore, are still given bread and circus and it is formed in the deviant morals that the regime of turn considers appropriate. The gender ideology is triumphing thanks to that great propaganda potential at your service.
The maintenance of this «perfect» order condemns us to fanaticism, to the mythical and tenebrist obscurantism of the cave, and this at all costs and without recognizing errors or admitting amendments, since the whole sociological conception of Justice of the ideology of gender. Plato in his book The Republic, states that, to create an effective Utopia, it is necessary that it is endowed with censorship and deception, essential requirements to obtain public virtue. This is what in Spanish is called pious lies, the «Noble Lie» of Plato.

Undoubtedly the family prototype that is most fought by the Gender Ideology is the traditional model: marriage with children and if it is also a family with Christian values ​​it would be the retrograde and perverse model to eradicate, because the Church is also one of the main institutions that bother and import the achievement of their ends. A culture based on hatred can not accept a culture that is based on love of neighbor, a love even towards who is your enemy: inconceivable perversion. All this without prejudice to admit other family models that can satisfy the need to escape from loneliness, being socially admitted non-marital unions occasional, conjunctural and for mere sexual attraction, the unions of homosexual couples and single-parent families.

The liberation proposed aims to abolish femininity and achieve a total identity with men. It is about the envy of being a man, born of the shame of being a woman. For De Beauvoir, the woman is a man with an annoying body.
As a result of this there is a radical rejection of motherhood, because although the male can be carried out without problems, the same does not happen with the woman, conditioned by her destiny to motherhood (De Beauvoir). Therefore, women must emancipate themselves from their own bodies, repudiating motherhood. Women must become independent and free themselves from the constraints of their nature, and the functions associated with it: motherhood and home. Hence the defense of free abortion that is now called voluntary termination of pregnancy. That will, of course, refers to the unilateral one of the mother, without the father, limited to a mere sperm donor, having anything to say, once his reproductive function has been fulfilled. This supposes the greater exponent of the motto, radical of gender «we give birth, we decide». A message that makes it clear that they intend to decide before and after the birth.

The sexual revolution that proclaims the ideology of gender leads to the crudest and most ruthless transgression of the most elementary norms of morality and decency, leads to pornography, perversion, promiscuity, degeneration and violence in sex. And they also have the shamelessness of accusing the others of being violent, indecent, pedophiles and pedophiles, to whom they censor their theories.

Gender theories have emerged from a «gender feminism» designed from the intersection of three general theories: the theory of gender differences, including the biological, institutional, and socio-psychological theory of gender; the theory of gender inequalities, contributed by, among others, liberal feminism and Marxist feminism, and theories of gender-based oppression, which includes psychoanalytic theory, radical feminist theory, lesbofeminism and socialist feminism . Gender feminists, heavily financed by North American philanthropy and by public subsidies, also supported ideologically by official international institutions such as the United Nations, took away all the space of dissemination to other feminisms, which currently have a merely residual existence as this is the case of Feminism of Equity, within which many heterosexual mothers of pro-life conviction, asked themselves what abortion had to do with equality between men and women, but they were ignored and accused, as we saw, of being «feminists who they lie with the enemy ».

The European Union has also intensively incorporated policies based on the opaque concept of ‘gender’, explaining that the Union’s objective is to achieve equality between men and women and as a strategy to achieve it, to incorporate the gender perspective (engender ) in a transversal manner in all its policies.
To this end, the European Commission incorporates into its Community Action Program for equality between men and women (1996-2000) a first reference to gender mainstreaming, but this principle occupies a prominent place in the legal framework established by the Treaty of Amsterdam. 1997 that in its article 13 advocates the elimination of gender inequality and «the integration of this principle in all programming of the Structural Funds», that is, a lot of money for these policies.

Spain is becoming a country of old people, in which our biggest problem is not that there will be no money to pay retirement pensions but that there will be no active population, generational change, to pay them.
It has been Spain, therefore, the country in which the programs of the United Nations Entity for Gender Equality and Empowerment of Women have been the best.

In Spain it is true that macho attitudes and behavior have existed, prospered and generated an important culture, even endorsed in the legal framework. What’s more, not too many years ago, that machismo was well-regarded, of which, as we have seen, its embers still survive. All in all, it has not been about strange and alien behaviors that could be appreciable in the rest of our European environment, and even more if the comparison was limited to the Mediterranean area.
In any case, in no case would legal discrimination be justified, dating back not to centuries but to millennia, serving as a sample button already in the Codex Revisus promulgated by Leovigildo, later collected in the Liber Iudiciorum of Recesvinto , a fine was established to pay for taking the life of a man of 300 salaries, while if the victim was a woman, the sanction was reduced to 150 salaries. Yet, just 40 years ago in our Penal Code the uxoricide only entailed punishment for exile for the husband who murdered his wife, for having been unfaithful and having sullied his honor. Article 57 of the C.C established: «The husband must protect the woman and she must obey the husband.» Currently, to react against this discriminatory legislation, we have established, and also with all the compliments, another normative system more discriminatory if possible, against the male.
It was a machismo, as has been pointed out, overprotective, which considered women as the weaker sex by nature, worthy and worthy of male protection. A machismo that, naturally, had to be overcome. But, except for cases that have existed and survive, in which the man has been believed to be above the woman, which is not a matter of patriarchy but of mere inherited cultural conception or mere perverse condition. In the end, that macho society was out of doors, because the woman in the land of the home, in the land that had been forbidden, was the object of general respect, considering itself cowardly the opposite.

Spain was one of the European countries with the lowest incidence of violence against women in the family. The «civilized» Nordic countries almost duplicated it. Currently after billions of investment, that percentage has increased to 4%. So obvious must be the incongruity, that the European Union itself does not take us seriously and begins to question those delirious measures of ineffective result. These misgivings became apparent when Spain presented its flagship project for the approval of a euro-protection order for victims of gender-based violence, of course only women assaulted by their male partners.

Against violence tolerance zero. Agree. But without excluding any suffered by men, women and children in family relationships. Another violence that is ignored and made invisible. For example, in the report of victims of domestic violence and domestic violence for the year 2008, from the Observatory of Violence, more than 40 deaths were counted among that group of relatives: mothers, fathers, stepparents, in-laws, grandparents, grandmothers, husbands , boyfriends, ex-spouses, sons, daughters, brothers, sisters … All with a family tragedy behind, someone who would mourn his loss. Women killed by their partners were more, 74, but only their drama is what has been marked in our historical memory, burned by the industry of collective alienation. Many others suffer from other serious types of domestic violence that are deliberately excluded from protective measures reserved for women who suffer abuse by their male counterparts with whom they have maintained a relationship.

Although the majority may lie to you, and a few may seem normal, the truth and truth is that the agreement of the Council of Ministers of July 29, 2005 (Resolution 15,043 of the Ministry of Labor of August 8, 2005 of the BOE 215 of September 8, page 30 543) established as criteria for granting subsidies for the installation and operation of aid services for victims of gender violence, literally «the number of complaints filed by women against their couples «and the» number of women who declare themselves mistreated «.
Official and private bodies have since been encouraged to inflate the number of complaints at all costs, justifying the perceived or perceived subsidies and even the simple existence of the lucrative organic and institutional fabric proliferated under the umbrella of the L.O. 1/2004. That is why it is important that more and more complaints are filed, hence the institutional campaign of denunciation, denunciation, before the first symptom, denunciation.
One of the consequences is that such collective paranoid disorder, such nonsense has had a serious impact on the resulting serious damage not only of unemployed men, but also of women who swell, even in greater numbers, the endless list of people without work. Of course, those who do not lack jobs, salaries, promotions, prizes, positions or subsidies are the legion of followers of the new ideological sect of gender.

In April 2011, the Group of States Against Corruption (GRECO), an organ of the Council of Europe, «suspended» Spain for the «dark funding of political parties.» This report is very striking in this report: «the warnings of the Court of Auditors are not binding».
In a country where, fortunately, everything begins to be controlled and subject to economic and financial control, being forced to render accounts to the Real House itself, it seems that the only budgetary allocations that can not be questioned are those related to the gender and equality policies. Any association that wants to get a grant for a project has only to add the word «gender» and has it practically guaranteed.

The solution, therefore, is not that more complaints are presented, but rather the ones due, together with prevention and betting of equality policies in social sectors, among them some of immigrants, in which the mentality and the criterion that we are equal, without distinction of sex, has not yet set, unlike in most of the Spanish civil society, which has assimilated that infidelity, piercing horns can be a matter of two, as a painful bidirectional phenomenon, understanding that reduces the possibility of events of passionate violence. Certain sectors of immigrants that maintain the macho attitudes that we had in Spain forty years ago, and that keep alive the concept that women are property and that they are for me or for anyone, with the aggravating circumstance that this concept clashes culturally with a society they do not understand. In this regard, the National Plan for the Sensitization and Prevention of Gender-based Violence recognizes immigrant women as especially vulnerable to abuse.

The civil society, the government, the legislator, the judiciary, can not be indifferent, nor look the other way when, in fact, most people with political responsibility and independent judges and not contaminated and taught by that ideology, feel blushing for a situation that clashes with their principles and the innate sense of Justice that led them to choose the exercise of their position or profession. A situation that is known, but that is hidden and silent, before the fear of suffering harsh and unjust reprisals. From the Citizen Platform for Equality, which I preside, we have tried to approach the sensitivity of the majority of the social conscience.

Must be:
Reform the Civil Code in order to try to avoid unjustified situations of privilege, especially with regard to the attribution of the use of family housing and common heritage.
Preferentially establish the shared custody model, unless it is proven that one of the parents has not actively participated in the upbringing of the children, or because of lack of suitability and aptitude to take charge of their care and attention.
Reformulation of the concept of abuse:
As has been explained in detail, this concept must be extended to all types of vulnerable persons in the family or domestic environment, reserving the specific aggravating circumstance of male mistreatment when it is proven that the intentionality of the aggressor has been directed against the woman by the mere fact of being and considering it an inferior person, without rights to freedom, respect and decision-making capacity.
Sanction, after ex officio investigation, all those complaints in which, after acquittal, dismissal, file, manifest abuse and bad faith, not only for false accusation but for procedural fraud, extending the sentence, as a necessary cooperator, to the professional that has influenced the adoption of that decision. In any case put an end to the granting of grants for the mere fact of filing a complaint. Public funds and resources must be allocated to better serve women who suffer real abuse.
Respect for the constitutional guarantees that govern the criminal process. Develop new protocols for police action, to avoid situations of indiscriminate detention. Recovery of the principle of presumption of innocence. It can not be tolerated that when a man is denounced for alleged abuse, fundamental rights are systematically violated, which our Constitution guarantees to any accused or detainee.
Establish new safeguards and effective guarantees in order to give confidence in the system to women who suffer abuse, discrimination, inequality and fear with respect to the abuser, since this is what would really encourage them to file a complaint against the same. Investigate the cases in which the complainant withdraws the complaint in order to know the motivation that leads him to adopt that decision contradictory to his initial incriminating approach.
Implementation of a specialized jurisdictional family order, incardinated with an autonomous character, at least in the civil jurisdictional order.
Suppression or reconversion of the Courts of Violence on women.
In the judicial field, it is considered, with the accumulated data and statistics, that the creation of the courts of violence against women, defined from legal forums authorized as Permanent Court of Exception, has been a failure, and that not only have they not contributed to eliminate the deaths or aggressions of women at the hands of their partners, but they have become a spurious resource for the attainment of other ends and in constant source of conflicts and contradictions with the family courts.
Educate in the value of equality.

There will, of course, be those who continue to position themselves, above all because of their interest and opportunism, in favor of that dictatorship; They are in their right. More sincerely, and I am in mine, for me they would not deserve respect as a citizen who believes in democracy, justice and true equality, but contempt and rejection. And not so much for our generation, but for the generation of our children.

Although it seems incredible in a country belonging to the European Union, in the XXI century, there is censorship and intimidation due to pressures from various administrations and, especially, representatives of associations that act under license because they have ended up imposing a dictatorship that It has the coercive means to know how to silence and repress those who criticize its anti-democratic methods and contrary to the rights and values ​​proclaimed in our Constitution.
Against this, I argue that freedom of expression must be proclaimed without restrictions, always with due respect to those who hold opposing and even confronted positions. That is the essence of democracy.

I have not always been politically incorrect, among other things because for many years I have been part of that legion of ignorant people who are limited to trying to do their best without complicating their lives, without engaging in crusades, however just, that neither they are not coming or they are coming. Certainly, the light reached me, when after years of defending true equality, the rights of children and mediation as a better resource for the peaceful resolution of family conflicts, it ended up imposing a normative regulation, that although it seemed everything On the contrary, I came to descerrajar all my purposes.
In an interview with Jesus Quintero, censored as soon as it was cut and issued a week later:
At least Quintero could save the end of the interview:
-Mr. Serrano, for you, what is the worst dictatorship?
-Jesus, for me the worst dictatorship is that which disguises itself as democracy.
Although it does not serve as a consolation, the censorship, the fierce attack of the dictatorship, has not only fallen on my person, other judges have suffered it; recently the magistrate Juan del Olmo in Murcia, before María Sanahuja in Barcelona, ​​Ángel Luis Campos in Gijón and the head judge of the Court of Violence No. 1 of Santander, María Jesús García Pérez, sanctioned to a fine of 3000 euros by the Council General of the Judicial Power for some statements in which he questioned the Comprehensive Law against Gender Violence. The sanctum of gender radicalism.
As for María Sanahuja, also refined and filed for the exercise of freedom of expression, in a final speech in October 2011, she said: «There are already Spaniards with sentences of six months in prison just for telling their women» go to the shit. » Submit, the Minister Pajín, very expert in gender and health issues, went to the rescue, refuting this eschatological argument.

My father who began to open my eyes and moved me concern and concern, because he convinced me that there are overlapping power currents, lobbies that are what really move the threads of power and can kill anyone:
Son, he told me, you are facing very powerful and very bad people, they are going to look for some fault, but if they do not find it they will invent it.
Prophetic words, which have been fulfilled in their entirety. How much should the children learn from our parents!
2. THE INTERVIEW OF THE WORLD OF DECEMBER 2009.
THE REACTION OF THE PRESIDENT OF THE OBSERVATORY OF VIOLENCE, IMMACULATE MONTALBÁN.

On Sunday, December 13, 2009, El Mundo published the following editorial:
REVISE THE LAW OF GENDER VIOLENCE, QUESTION OF JUSTICE.
A JUDGE of Seville has dared to break the taboo on gender violence by denouncing the unidirectionality of the law, focused only on prosecuting the mistreatment of men over even some of the most basic legal guarantees.
Magistrate Francisco Serrano has been collecting information for years showing the unequal treatment of gender violence, so that if a woman files a complaint, the judge issues precautionary measures almost always immediately, which never happens when the victim is a male.
Thousands of men have been arrested in recent years for women’s complaints, but there is not a single case in which the accusers have been prosecuted for false accusations, despite the fact that, as María Sanahuja, Barcelona’s judge, has publicly stated. proof that many wives invent such abuse to improve the conditions of divorce.

My personal perceptions, my intellectual approaches, my own ideas, my freedom of thought have never had any influence at the time of being able to impute to me bias or lack of objectivity in my resolutions. I have always proclaimed, and on that basis, that pernicious intellect supposedly reproached me, that judges must judge without prejudice and without being contaminated by any type of ideology, including gender. Always, as I said, I have defended the interest of children, without prejudice and without looking at who I judge is called Manuel or María. I believe that the Council is not here to review the ideological and intellectual approaches of the judges, because that would lead us to bankruptcy, from its own governing body, from the pillars and foundations of the Judicial Power itself. What’s more, if revised, I would not have to be the only one examined, because they would be accomplices of my consubstantial evil.

I am accused of extrajudicial activism, because I am accused of simultaneity in the performance of its judicial role with other non-jurisdictional activities of marked bias and adverse sense to the foundations of the law of application. In this regard, for full knowledge of the Council, I informed that:
I am a member of the GEMME Association, European Group of Judges for Mediation.
Brother of the Archconfraternity of Seville of San Isidoro.
Vice-secretary of the Board of Directors of the Commercial and Industrial Circle of Seville.
President of ASEMIP, Spanish Multidisciplinary Association for the Investigation of Parental Interferences.

The first thing I have tried is not to win or even to convince, but, first of all, to open the eyes to the citizens of another reality, to open dialogue and debate, to provide another point of view in which the political issue no longer focuses on a position of right or left but in a position of decency or indecency.

On the sharp Spain
the misery bleeds
of those who weave the threads
with which they trap healthy people.
The country does not cry
to wipe so much fury.
No one feels in his solar
that your soul is borrowed
who wants to give him
ears to their fallacies.
There are still good men
still subtracts our Homeland
men who, like Cincinnatus
They use plow and sword.
The plow between his hands
and the sword is his word.

We still have citizens
of which, clear as water,
They know how to call by name
everything that happens to us
But they are not times,
in which this grace agrees.
That the truth must be twisted
and be able to disfigure it.
– What is the Truth?
If you no longer have a lawyer?
«Whenever it rained, it escaped»
-The soul is comforted alone-
who has no one to help him
to wipe away so much anger.
But it’s not just who
the Lord has for Cause
and follow his same path
and he carries his silent cross
and gallantly: No!
The races are not equal
of those who build a stronghold
of his broken dignity
for that mediocrity
that today governs our House.

They are not the same as that
that in the manger sprawls
and hold quietly
because that way bread does not lack.
I met a good man
I was young, I won
in being, power, and knowing,
my friend won everything.
And I earned while,
As usual, it stood out.
It can not be better
that the rest of the herd
because here, Juan Salvador,
for being such, cut your wings.
Being born is the Phoenix Bird
from the ashes of his soul
he does not lack love
neither the support nor the company.
This vassal is not alone
When the House goes
who call of Justice
and «justice» is scarce
because it is narrow and so «fair»
that only fits their fates.
Those who bury the Truth
with his Charon and his boat.

This vassal is not alone
that follows him in his mesnada
at the risk of his conviction
people like him, good and healthy.
Those who still believe in God
in Truth and in his Homeland.
Homeland that calls bread, bread,
Homeland that of the Truth be a house,
Homeland that belongs to all,
that before Homeland, be home
where everyone has a place
his place to shelter their souls.
All equal and free.
All truthful and healthy.
All free from that fear
that gnaws our insides
for fearing to say loudly
the things that we have clear.
You do not go alone Oh My Cid!
That many at this time of dawn.
We are unable to sleep
for doing our your cause.
For making our pain
that at this time it seizes you.
Because we lose sleep
seeing so much rat thrive.

There are forty banners
those that accompany my friend.
That they are multitude, legion
and your banner is your cause.
Do not give them the taste, no,
to shed a tear
although I know that the heart
you bleed inside.
From Mount of Olives
in which your cause bleeds
crimson pearls fecund
infinite race
the new man has to be born
because its cause is worth it.
This vassal has not Lord
because that Cause is enough!

We will finish a sentence of the immortal Ghandi, another supporter of peace, who was also persecuted: First they ignored me, then they laughed at me, then they attacked me … then I won.

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